Способи зворотнього зв'язку

Ви можете зв'язатися з нами через форму або ЗВ'ЯЗАТИСЯ ПРОСТО - внизу сторінки, клікнувши на іконку зручного для Вас способу. ⇓

compare_arrows0

Захист прав споживачів

Послуги з захисту прав споживачів - покупців

Захист прав споживачів (також конс'юмеризм) — комплекс заходів, що реалізуються державою і громадськими рухами, спрямованих на регулювання відносин, що виникають між споживачем (фізичною особою, яка придбаває товар або послугу для особистих, сімейних, домашніх і інших потреб, не пов'язаних з підприємницькою діяльністю) та суб'єктом підприємницької діяльності — виробником, виконавцем, продавцем і включають в себе: встановлення конкретних прав споживачів; форми можливих порушень прав і механізм їх захисту; відповідальність за порушення прав споживачів.

Споживачами (покупцями) є фізичні особи, які придбали товари, послуги, для своїх господарських потреб. Також, при укладенні фізичними особами кредитних договорів з банками, левова частка договорів підпадає під споживчі кредити.

Законодавець наділив споживачів особливим статусом, правами та гарантіями.

У тому ж випадку, якщо Вам знадобиться в цих питаннях допомогу адвоката чи юриста, юридична компанія надасть їх, здійснюємо правову допомогу при найменшому порушення прав споживачів, закріплених Законом України «Про захист прав споживачів».


Наші послуги:

  • ведення переговорів з підприємством, організацією, установою, виготовлювачем або продавцем товарів, продукції, послуг, банком або банківською установою, складанні претензії-вимоги на ремонт, усунення недоліків, заміни товару, повернення грошей.
  • звернення в інспекцію по захисту прав споживачів.
  • звернення в суд.


Згідно чинного законодавства України на підставі отриманих від споживачів скарг державні органи у справах захисту прав споживачів здійснюють позапланову перевірку діяльності суб'єктів підприємницької діяльності.


Вимоги до скарги споживача (покупця):

Така скарга подається в письмовому вигляді.

Повинна містити обов'язкові реквізити про заявника.

А також дані про товар, послугу.

До такої заяви додається копія розрахункового документа та документа про гарантійні зобов'язання.


Контакти органів з питань захисту прав споживачів:

Інспекція з питань захисту прав споживачів у Харківській області

(раніше Головне Харківське обласне управління по захисту прав споживачів)

Контакти:

61022, м. Харків, вул. Сумська, 45

тел.: (057) 700-39-65

факс: (057) 700-39-68

громадська приймальня (057) 700-39-67

E-mail: zps@aviti.net


Інспекція з питань захисту прав споживачів у Полтавській області (раніше Полтавське обласне управління по захисту прав споживачів)

36011 р. Полтава, вул. Пушкіна, 16

E-mail: polouzps@ukr.net

факс: (0532) 56-56-34


Інспекція з питань захисту прав споживачів у Київській області (раніше Головне Київське міське управління у справах захисту прав споживачів)

04070 р. Київ, вул. Сагайдачного, 29-А

E-mail: kievcity_@ukr.net

факс: (044) 417-21-01, 463-70-32


NB

Закон України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) – це законодавчий акт, покликаний регулювати відносини між покупцем (споживачем) і продавцем (виробником). У статті 1 Закону зазначаються основні визначення понять, що використовуються в цьому законодавчому акті. Також, крім самого Закону України «Про захист прав споживачів» при зверненні, наприклад, в магазин, де був придбаний товар, слід керуватися і Цивільним Кодексом України, а також Постановою Кабінету Міністрів «Про затвердження окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».

Купівля товару неналежної якості: що робити?

Основна проблема, з якою стикаються покупці – це неналежна якість товару. Статтею 7 Закону встановлюються гарантійні зобов'язання. Так, виробник забезпечує належну роботу продукції, в тому числі її компонентів. Якщо ж гарантійний строк або строк придатності товару не передбачений, покупець може пред'явити вимоги про гарантійний ремонт протягом 2 років, а стосовно об'єкта будівництва – протягом 10 років з дня передачі споживачу. При обміні товару гарантійний строк обчислюється заново.

Статтею 8 Закону передбачаються права споживача у разі придбання товару неналежної якості. Так, Закон передбачає право покупця на пропорційне зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі звернення для усунення недоліків слід розуміти, що поняття «розумний строк» — дуже нечітке. Так, для різних видів товарів такий термін може бути різним. Таким чином необхідно вимагати уточнити у продавця або виготовлювача, в якій чітко визначений часовий проміжок буде усунуто недолік. Також слід знати те, що гарантійний строк продовжується на той період, поки товар був у ремонті.

Також, Закон передбачає право споживача на розірвання договору і повернення сплаченої суми покупцеві, або заміна товару на такий же або аналогічний при наявності істотний недоліків. Визначальним у цій статті є саме поняття «істотного недоліку». Таким є недолік, який проявив себе після проведеного гарантійного ремонту. Тільки після проведення гарантійного ремонту і повторного виявлення того ж недоліку покупець може вимагати замінити товар або повернути гроші. Таке право діє протягом усього гарантійного терміну, а не протягом лише 14 днів.

Також, Законом передбачено право покупця на написання заяву з метою отримання в користування аналогічного товару з обмінного фонду магазину на час гарантійного ремонту.

Як повернути товар належної якості?

Закон також передбачає право покупця повернути товар належної якості, який не підійшов своєю формою, кольором та іншими індивідуальними характеристиками протягом 14 днів з дня, наступного за покупкою. Але тут є умова, що такий товар не повинен бути у використанні і зобов'язаний зберегти свій товарний вигляд. Однак, не всі товари підлягають поверненню. Так, Кабінет Міністрів України затвердив перелік товарів належної якості, які не підлягають обміну або поверненню. Наприклад, дитячі іграшки, апарати для гоління, лікарські засоби. Повний список товарів можна прочитати на сайті Верховної Ради України.